Čudotvorna i najveća ikona ruskog cara Nikolaja II Romanova stigla je na Svetu Goru, izazvavši opšte oduševljenje među monasima i sveštenstvom. Snimci njenog putovanja do Atosa prikazuju njenu grandioznost i duhovnu snagu, koja je dirnula sve prisutne.
U Rusiji se posebno ističe čudotvorna ikona Nikolaja II, iz koje je poteklo miro. Ova ikona je naručena od strane ruske emigrantkinje Ije Dmitrijevne Šmit u Sjedinjenim Američkim Državama, nakon što je imala san o liku ovog cara. Ikonopisao ju je Pavle Nikolajevič Tihomirov u Kaliforniji, a nakon završetka, ikona je poslana u Rusiju 1997. godine. Od tada je često putovala od manastira do manastira, donoseći duhovnu utehu mnogima.
Prvi put je mirotičila 1999. godine, kada su monasi primetili neobičan miris koji je dolazio sa ikone. Nakon toga, poslana je u crkvu Vaznesenja Gospodnjeg u Moskvi, gde je gotovo svakodnevno mirotočila, dok su se ispred nje čitali akatisti. Na dan Trijumfa pravoslavlja, 28. februara 1999. godine, ikona je prebačena u crkvu Svetog Nikole, dočekana s velikim poštovanjem od strane parohije. Tog dana, mirotočenje je bilo posebno intenzivno, a vest o čudotvornoj moći ikone brzo se proširila širom Rusije.
Na toj ikoni ruski car je odeven u vizantijsku carsku odeću i gleda pravo. Pre nekoliko godina ikona Nikolaja II Romanova bila je u Srbiji, ali očigledno je to bila jedna od kopija, jer na njoj ruski car nije tako izgledao.
Misli o ljubavi, smirenosti i čovečnosti blaženopočivšeg poglavara Srpske pravoslavne crkve ostaju svetionici vere i života, prenoseći neprocenjive duhovne vrednosti svakom naraštaju.
Dan posle Male Gospojine, pravoslavni svet proslavlja ugodnike Božje iz Nazareta, roditelje Presvete Bogorodice. Iako ovaj praznik u crkvenom kalendaru nije obeležen crvenim slovom, u narodu je izuzetno poštovan.
Ono što je svim svetogorskim hlebovima zajedničko jeste da se prave bez kvasca, da su mirišljavi, spolja hrskavi, a unutra mekani.
Sveti Teofan Zatvornik u svojoj knjizi 14. ponedeljka po Pedesetnici nas podseća kako se dolazi do ideala i koliko je vaspitanje, koje on očigledno doživljava kao preporod kroz Duha, početak novog, ispravnog života i unurašnjeg rasta..